Przejdź do głównej zawartości

Zły dzień - rusz dupsko i coś zrób



Każdy z nas czasem taki ma. Nie podoba nam się to, co znajduje się dookoła, nie podobamy się sobie sami, a każda, nawet prosta czynność sprawia, że ten dzień staje się jeszcze gorszy.
Miałam taki dzień w niedzielę. Obudziłam się i już wiedziałam, że to właśnie taki dzień.
Na początku uznałam, że trudno. Bywa, trzeba jakoś przetrwać. Dosyć szybko doszłam jednak do wniosku, że nie ma mowy, żeby ten dzień był zły. Jedyny wolny dzień w tym tygodniu i mam go zmarnować?!?
Zastosowałam sprawdzoną metodę - rusz dupę i coś zrób. Na mnie najlepiej działa sprzątanie. Pewnie ma to związek z oczyszczającym znaczeniem sprzątania, ale całkowicie poza tym takie automatyczne i powtarzalne czynności świetnie na mnie działają.
Najgorszym sposobem na zły dzień jest nic nie robienie i zawieszenie się w tym nieszczęśliwym nieróbstwie. Trzeba oderwać się, a szczególnie swoje myśli od tego, że to zły dzień. Nie polecam niczego szczególnie angażującego intelektualnie, bo może się to skończyć tym, że dzień będzie jeszcze gorszy. Tym bardziej, że ten dzień nie sprzyja twórczemu myśleniu.
Na mnie świetnie działa sprzątanie ale równie dobrym pomysłem jest wyjście na spacer czy do kina. Raczej nie zakupy bo, jak już wspomniałam, w takie dni nic nam się nie podoba. Pójść na zakupy z takim nastawieniem na NIE, zgroza! Próbowałam.
Jeśli z jakiegoś powodu nie możemy wyjść tego dnia z domu, a aktywność fizyczna się nie sprawdza, to absolutnie nie możemy wylądować na kanapie w starych dresach i z nieuczesanymi włosami. Wygląd ma ogromne znaczenie dla naszego samopoczucia. Pomyślcie o tym jak czujecie się we wspomnianych dresach i z kiepską fryzurą. No i jak? Nie za dobrze, prawda? O ile lepiej będzie kiedy ubierzemy się może nie wyjściowo, ale w coś bardziej reprezentacyjnego i ogólnie się ogarniemy.
Tępe wpatrywanie się w telewizor też nie pomoże. Lepiej włączyć jakiś film czy sięgnąć po książkę Można pogrzebać w internecie, zadzwonić do kogoś, zająć się rzeczami, które zazwyczaj odkładamy na później. Robić cokolwiek.
Masz zły dzień? Rusz dupsko i coś zrób ;)

Dziękuję, że jesteś :) Jeżeli podobał Ci się ten wpis i chcesz poznać mnie bliżej:
  • polub Antyspołecznego Susła Obsesjonistę na Facebooku otrzymasz powiadomienie, o nowym poście tuż po jego publikacji,
  • podglądaj na  Instagramie dowiesz się co też Suseł wyrabia, co je, pije, czyta i gdzie się podziewa, kiedy nie ma go na blogu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bo baby są jakieś inne...

A są. Fakt niezaprzeczalny. Od facetów różni nas tyyyyyle rzeczy, a jedną z nich jest to, że my zupełnie nie potrafimy odpoczywać. Wyobraźcie sobie taką sytuację: bliżej nieokreślony mężczyzna, nazwijmy go Ziutek, idzie na urlop. Taki od dawna wyczekiwany ale niestety tylko tygodniowy. Pierwszy dzień urlopu: Ziutek wstaje rano i łapie za ścierę i pucuje całe mieszkanie na błysk. Potem robi obiad dla współmieszkańców, którzy urlopu nie mają. Po obiedzie prasuje tą stertę, która rosła od kilkunastu dni i groziła już zawaleniem. Dzień drugi urlopu: Ziutek zniesmaczony tym, że brudne okna psują efekt pięknie posprzątanego mieszkania znowu łapie za ścierę. Kiedy okna już błyszczą leci po mopa, żeby zmyć podłogę, która się podczas mycia zabrudziła. Wstawia jakieś pranie i gotuje obiad. Dzień trzeci urlopu: Ziutek zmienia pościel i stwierdza, że w sumie jest dosyć ciepło, można by to wykorzystać bo dawno nie prał kołder i poduszek. Szukając w trzewiach mieszkania zapasowego kompletu (Ziutek jes…

Będę z Wami szczera

Bardzo mocno zastanawiałam się nad publikacją tego postu. W końcu stwierdziłam, że mam to gdzieś - publikuję. Za wszelkie przykre następstwa czytania go nie odpowiadam.


Ostatnio mam wrażenie, że stoję w miejscu.  Ok, dopiero co kupiliśmy z Chomickim mieszkanie, ba! ślub był dla mnie dopiero co. Są to dwie ogromne zmiany, a mimo to czuję, jakby nic się nie działo.  Mam ten problem, że do szczęścia potrzebuję poczucia celu. Ot taka artystyczna dusza trochę. Bez konkretnego talentu.  Czy jednak jakiś/jakieś mam?  Mam ale bardziej wypracowane niż wrodzone co jest dla mnie całkiem w porządku bo do rzemieślników mam ogromny szacunek.  Z tych moich talentów chciałabym zrobić sposób na życie. Poczyniłam nawet pewne kroki ale w którymś momencie straciłam rozpęd. Bo nie widziałam natychmiastowym efektów. A ja muszę widzieć efekty teraz, już i natychmiast. Bo inaczej traci to dla mnie sens.  Problem w tym, że natychmiastowe skutki daje tylko przedawkowanie Xenny. Z wszystkim innym nie jest tak różowo.…

Dlaczego nie chcę mieć dziecka

Od kiedy zaczęłam świadomie myśleć o dzieciach, uważałam, że będę je mieć. Nie jedno bo sama jestem jedynakiem i wolałabym aby moje dziecko miało rodzeństwo. Wbrew pozorom życie jedynaka nie jest takie łatwe, lekkie i przyjemne. Bywa samotne i mając wybór wolałabym tego swojemu dziecku darować.
Dużo dużo później, kiedy poznałam Chomickiego, stwierdziłam że chciałabym te dzieci mieć z nim. Uważam że jest świetnym materiałem na rodzica.
Czas mijał, moje bliższe i dalsze koleżanki mnożyły się intensywnie i dookoła mnie było pełno słodkich bobasów. Przyszła mi do głowy myśl, że teraz jest ten moment. Po czym straciłam pracę i moment szlag trafił. Cały czas chodziła mi po głowie myśl, że czas mija, a moja macica niczyja, a bezrobocie skutecznie odwlekało wszystko w czasie. Byliśmy w stanie utrzymać siebie i tylko siebie. Jeszcze miesiąc bez pracy i nie byłoby ciekawie.
Teraz teoretycznie jetem w idealnej sytuacji do prokreacji ale... Nie jestem okazem zdrowia. Wśród moich chorób jest przesymp…